معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه

نقد، بررسی و فروش کتاب با تأکید بر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه

نقد، بررسی و فروش کتاب با تأکید بر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه
Qafase.ir
من حمید درویشی شاهکلائی هستم؛ پژوهشگر، ویراستار و کتابفروش
دانش‌آموخته دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
اینجا درباره کتابهایی که خوانده‌ام، می‌نویسم.
با راه‌اندازی کتابفروشی اینترنتی قفسه، شما می‌توانید کتاب‌های موجود را سفارش بدهید.
اطلاع از موجودی و خرید درباسلام: b2n.ir/bkbk
خرید مستقیم کتاب در بله: http://ble.ir/hdarvishi
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
چند فهرست از کتاب‌های نسبتا خوب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

در حوالی باغ سیب

آن‌چه مسئولان و برگزارکنندگان اردوها باید بدانند.تا دانشگاه هویزه با تبیین نظری اردوی خادمی شهدا در یادمان شهدای هویزه به‌مثابه دانشگاه تربیتی، به مصادیق عملی آن نیز می‌پردازد. در نتیجه، برای همه فعالان فرهنگی به‌ویژه در زمینه برگزاری اردوها قابل استفاده است.

جای خالی عباس

 بررسی رفتارهای تشکیلاتی حضرت عباس سلام‌الله‌علیه. روضه‌های حضرت عباس محل تربیت سربازان ولایت‌مدار امام زمان است و این راز آن علقه‌ای است که امام عصر به شخصیت کادرساز آخرالزمانی عمویش و مجالس و روضه‌های تشکیلاتی او دارد. جای خالی عباس، پرشدنی نیست، اما... تأملاتی خواندنی و مساله‌محور را از ابعاد تشکیلاتی حضرت عباس با تأکید بر کلام معصومان در این کتاب خواهید خواند.  

 مبانی مدیریت عاشورایی:

روش‌شناسی و رویکردها سیره و شیوه مدیریتی امام حسین علیه‌السلام که مورد تأکید ائمه علیهم‌السلام است، یکی از بهترین منابع برای مدیران است. در یک نگاه می‌توان گفت که این سبک و شیوه مدیریتی برای بشریت قابل استفاده است؛ چون مهدی صاحب‌الزمان ‌که جهان را اداره می‌کند، از حسین شروع می‌کند. این کتاب محوری‌ترین مباحث مربوط به حوزه مدیریت عاشورایی را با تمرکز بر روش‌شناسی و رویکردها جمع‌آوری کرده است.    

 الی الحبیب

 سرمشق‌هایی برای حبیب شدن! چرا حبیب؟ حبیب تمامی ندارد، چون با قرآن و حسین علیه‌السلام است. چون قرآن و حسین تمامی ندارند. پس همراهان آن دو هم تمامی ندارند. از حبیب به وسعت قرآن و حسین می‌شود حرف زد. حبیب شاگرد خصوصی امام حسین علیه‌السلام است. وقتی از حبیب تعریف می‌کنی، یعنی از کسی تعریف می‌کنی که امام به پایش شکسته شده است. وقتی از حبیب تعریف می‌کنی، دل امام را می‌بری.  

 توجیه‌المسائل کربلا

 توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین نبودن! بیایید یک بار به اهل کوفه، حق بدهیم (به ناحق!) که امام حسین را تنها گذاشتند. یک‌طرفه به قاضی نرویم! بهانه‌هایشان خواندنی است و مبتلابه. این کتاب در جستجوی دلایلی برای رها کردن امام حسین علیه‌السلام است. شما هم خودتان را مخاطب این کتاب ببینید!   

  راز دیدار علم

 دریچه‌ای به حدیث عنوان بصری | ویرایش دوم به همراه اضافات

در دست چاپ

  امضای کوچک

 از مجموعه کتاب‌های روضه‌های بین‌المللی-1 کتابی برای حضرت علی‌اصغر، نکته‌ها، درس‌ها و آموزه‌های امروزی‌اش 

به زودی در وبلاگ قفسه:
کتاب شیرین‌تر از عسل؛ خاطرات شهدای نوجوان (گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی)

کتاب «جلوه‌های تشیع در مازندران» | سید علی موحد ابطحی اصفهانی (انتشارات حبل‌المتین قم)

کتاب «دانشگاه و دانشجو در آئینه رهنمودهای مقام معظم رهبری» | «مدیریت ویژه نشر آثار رهبری»

کتاب نظریه‌هایی درباره شهرهایی در قلمرو فرهنگ اسلامی/ اشرف‌السادات باقری

کتاب نظریه رمان؛ حسین پاینده (نشر نظر-نیلوفر)

این یک متن، سال گذشته نوشته و در ویژه‌نامه محرم ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات (حیات عاشورایی، آبان 1393) منتشر شد. گفتم انتشارش در این‌جا خالی از فایده نیست.

عناوین زیر، مجموعه کتاب های کوتاه و خواندنی درباره مفاهیم دینی است که می تواند برای دانشجویان و مبلغان مفید باشد: 

سه دقیقه در مقتل گم‌نامی

کتابچه‌ای کوتاه و خواندنی در سه بخش. حاصل رویکردی نوین و میان‌رشته‌ای به روایت‌گری دفاع مقدس؛ پای درس حسین علم‌الهدی. هر صفحه ایده مستقل و مختصر خود را دارد که در سه بخش مستقل و مرتبط با یک‌دیگر، بسته مناسبی را برای اردوهای راهیان نور دانشجویی فراهم آورده است. جایی که خاکش از جنس آسمان است؛ یک یاحسین، دلت را می‌رساند به آن‌جا که باید.

ولعن الله شمرا

تقدیم به همه آنانی که زیارت عاشورا را دقیق می‌خوانند! این کتاب کارگاه درس شمرشناسی است؛ کمی هم دشمن‌شناسی لازم است. می‌خواهیم ببینیم چه‌طور می‌شود سرباز علی علیه‌السلام می‌شود قاتل پسرش! چه‌طور می‌توان قاتل امام زمان شد؟! اصلاً بعد از مطالعه این کتاب، محتاطانه‌تر خواهیم گفت: «ولعن‌الله شمرا»

تا خدمت حسین

می‌خواهی خادم شهدا باشی؟ خادم سیدالشهدایی؟ نوکری آداب دارد. منطق دارد. مبانی دارد. این کتاب، شما را پای درس جون می‌نشاند؛ غلام سیاه حضرت، خوب استادی است. به‌ویژه برای تو که از خادمی شهدا شروع کردی تا به خادمی سیدالشهداء برسی. می‌دانی؟ به جای نوشتن از اساس‌نامه و شرح وظایف و رسالت برای خادمان کافی است خادم خود امام حسین را معرفی کنیم.

رفاقت به سبک حبیب

خوشا دردی که درمانش حسین است. به دارالشفای کربلا خوش آمدید. درد رفاقت نیمه‌راه را به محضر طبیبی چون حبیب‌بن‌مظاهر بیاورید. حبیب؛ هم او که نامش چون مرامش، همه رفاقت و دوستی است. زائر صفحات کربلایی کتاب شو، قدم در راه حبیب شدن بگذار، آن‌گاه تو حبیب حسین می‌شوی و حسین حبیب تو و «حسن اولئک رفیقا»

رقابت به سبک حبیب

اشتباه چاپی نیست. اسم کتاب هم دو بار تکرار نشده. پای درس حبیب بنشینی، خیلی حرف برای گفتن دارد. رفاقت، رقابت و... این بار نوبت «والسابقین الی ارادته» است. خوشا کسانی که به دریای حسین پیوستند. آن‌وقت، این‌قدر حرف و سخن در باطن خود برای تشنگان شنیدن دارند، از رفاقت تا رقابت... تا سعادت به سبک حبیب. کسانی لیاقت رسیدن به امام را دارند که اهل رقابت باشند!

وفا به رنگ کربلا

اصحابی به وفاداری شما ندیدم. این کتاب تقدیم می‌شود به عاشوراییان وفادار، به سعیدبن‌عبدالله حنفی و همه یاران باوفا. وفا را بیاموز، آن‌گاه همه‌چیز خواهی داشت. قصه بی‌وفایی قصه همیشگی تاریخ است؛ حتی در اوج قصه کربلا. چه رازی است در صفت وفا که اصحاب عاشورا به آن ستوده می‌شوند؟ اساس دوستی‌ها و بالاتر از آن، گروه‌ها و تشکل‌ها وفاست. سلام بر اهالی وفا.

١٨ ثانیه با کوثر

سوره کوثر را همه شنیده‌ایم و بارها خوانده‌ایم. این بار پای روایت‌های کوتاه هجده‌ثانیه‌ای از این سوره بنشینیم و دوای دردهای امروز را از این سوره بخواهیم. ١٨ ثانیه هر برگ این دفتر تقدیم می‌گردد به ١٨ سال عمر کوتاه و بهاری دخت نبی اعظم. این کتاب با جملات کوتاهش و رسایش، تنها یک متن ادبی نیست؛ بیانی است مساله‌محور برای نیازهای امروز.

شهید راه علم

این کتاب امام رضاست. به یاد آنان که مداد العلماء را با دماء الشهداء جمع کردند. شهید هر زمان، دقیق‌ترین معیار برای درک نیاز آن زمان است؛ یعنی شهید، کلیدی‌ترین شاخصی است که می‌توان با رنگ خونش، حساسیت دشمن را فهمید و امروز شهدای علم و فضیلت در آینه عالم آل محمد. امام رضا را این بار درست بشناسیم و «عارفا بحقه» زیارت کنیم. زائر امام رضا لیاقت بار علم را خواهد داشت؟ باری از جنس علم برای ساختن جامعه‌ای به سمت ظهور.

دعوا سر اولویت است

اول نوبت گلوی تشنه پسر فاطمه، بعد نوبت بقیه. همیشه دعوا سر اولویت است. اشاراتی کوتاه از کربلا برای مدیریت بهتر زندگی در زمان جاری. راز هل من ناصر امام را باید فهمید و کربلا بهترین مکان است برای گرفتن جواب مسائل امروز.

چرا خیلی از این وقت‌ها، «این جبهه نیرو ندارد؟» دعوا سر اولویت است. این اولویت‌ها که زندگی را می‌سازند. انتخاب‌ها در گرو اولویت‌هاست که معنا می‌یابد...

راه عباس شدن

تا حالا به زیارت‌نامه حضرت عباس دقت کردید؟ تقدیم به بهترین عموی دنیا. وقتی یک چیزی را امام معصوم فرمودند، روی تک‌تک عبارتش می‌شود تامل کرد؛ مثلاً تأملاتی در زیارت حضرت عباس با صدا و نفس امام صادق علیه‌السلام.این‌جا روضه عباس است. همه هیئتی هستید و توجه دارید که جایی که روضه عمو باشد، چه کسی حاضر است؟ خوش آمدید، آقاجان!

راز دیدار علم

داستان پیرمرد ٩٤ ساله‌ را که بعد از عمری دانش‌اندوزی به محضر امام صادق رسید تا علم بیاموزد، شنیده‌اید؟ حدیث عنوان بصری، حرف‌های فراوانی برای همه به‌ویژه طلاب و دانشجویان دارد. شاگردی مکتب اهل‌بیت، به همین سادگی‌ها نیست. داستان این پیرمرد، این‌قدر حرف برای گفتن دارد! باید جور دیگری شنید. باید از نو خواند. شاید راز دیدار علم را کشف کردیم. عمری شاگرد مدارس آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بودیم، این بار بیاییم شاگرد دانشگاه امام صادق شویم.

باغ سیب

مجموعه شش‌جلدی با موضوع سبک زندگی عاشورایی که در هر جلد به موردکاوی یکی از اصحاب می‌پردازد. این مجموعه با بسته‌بندی زیبای شش کتاب از مجموعه مینی مال زیر خیمه حسین علیه‌السلام به دست آمده و به یکی از بهترین محصولات فرهنگی برای هدیه دادن تبدیل شده است.

عرشه خدا

به عرشه کشتی او، هرکس سوار شود، ره‌گذر عرش خدا خواهد شد. من زار الحسین بکربلاء کمن زار الله فوق عرشه. این کتاب، گزارش اشراق جان و اتراق در حرم جانان است. گزارش خیمه‌نشینی با آینه‌های صییقل‌خورده خداست در ارغوانی عاشورا. سه سفر در صراحت و صفا در دو زمین که نداشتن همه داشته‌های آن‌هاست. از کربلا، از اردوهای جهادی. محمدرضا سنگری در مقدمه کتاب نوشت: «عرشه خدا خواندنی است و اصلاً هر چیز از کربلا باشد، خواندنی است. بخوانید تا قطره اشک پایانی شما، امضایی بر این مدعا باشد.»

آبروی علم

چگونه می‌توان چراغی را که با دستان حسین علیه‌السلام در خانه عاشورا روشن شده است، به‌وسیله آینه‌ای به خانه تاریک علم تاباند؟ چگونه می‌توان از روشنای نهضت عاشورای حسینی ٦١ هجری در نهضت تولید علم قرن چهاردهم بهره برد؟ باشد که از دریای نهضت حسینی، ساحل تشنه نهضت تولید علم، لبی تر کند. این کتاب، به بازاندیشی در بیانات امام حسین در جمع اندیشمندان (خطبه منا) به همراه بیان بایسته‌های علمی می‌پردازد.

ضریح قدیمی

این کتاب، تلاشی است برای اثبات ادله زیارت و بوسیدن عتبه و ضریح آن هم با آیات قرآن. پایان کار، پاسخی شد به تفکرات و شبهات وهابیت. بهانه نگارش کتاب هم تعویض ضریح قدیمی حضرت ارباب با ضریح جدید ایرانی بود. ضریح قدیمی در حوالی داستان‌های لطیفی از اصحاب حضرت ارباب نگاشته شد.

خادم ارباب کیست؟

این کتاب به بایسته‌های خادمان هیئت در جستجوی هیئت تراز انقلاب اسلامی می‌پردازد. بحث خدمت و خادمی، ناخودآگاه هیئتی‌ها را به یاد حضرت «جون»، آن غلام سیاه ارباب می‌اندازد. آری، برای خادم شدن باید پای درس جون نشست. همو که معصوم در حقش فرمود: السلام علی جون بن حوی مولی ابی‌ذر الغفاری!

نخستین مقتل مدیریتی کربلا

ورود نگاه‌های تخصصی به عاشوراپژوهی نویدبخش دریافت‌های جدید است؛ مثلاً همان‌گونه که بعضی روضه‌ها را پدرانی که بچه شش‌ماهه دارند، می‌فهمند، بعضی روضه‌ها را فقط مدیران می‌فهمند. این کتاب فصل جدیدی از روضه‌خوانی را خواهد گشود که در آن هر صنف، گروه و رشته از منظر خود، مسائل عرصه خود را بهتر در کربلا خواهد دید.

تا دانشگاه هویزه

۹۹/۰۹/۲۴
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

افتخار بدهید و اولین نظر را شما بنویسید؛ سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی